Tobo glasblåseri

Förra året fick jag presentkort hos tobo glasblåseri när jag fyllde år! Jag skulle få göra min egen skål:) Det tog nästan ett år innan jag kom iväg! I tisdags var jag där.. Riktigt kul var det! Rekommenderar verkligen att ge det i present till någon:) Mamma var med och kolla på.. Vi gick och kolla på allt annat fint som fanns att köpa också! Tycker verkligen att det är värt ett besök! 

När det var dags att börja fick man välja färg till skålen och om man ville ha bara mönster eller helfärgad! Sen ska det värmas, formas, på med mera glas, värmas och blåsa! Man fick hjälp och vägledning hela tiden! 

Nu väntar jag med spänning på min skål som mamma kommer att hämta imorgon:) Ska bli riktigt kul att se och känna på den:)

Lite bilder










Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0