Tv och internet

Nu har vi äntligen fått tv och internet! Det tog tid... Men efter ett x antal samtal till både telia och östhammarshem så kom det till slut igång! Under veckan så har telia sagt att vi ska ringa östhammarshem och tvärt om! Men idag fick vi till slut ett mess från östhammarshem där de meddelade att det nu skulle fungera, så det skulle bara vara att ringa telia! När vi ringer dit blir vi blir vi kopplade från support till kundtjänst.. Hon som jobba på kundtjänst tror jag hade tagit åt sig fel arbete! För det kändes inte som hon hade någon koll alls! Hon tjata bara om samma sak hela tiden och hon kunde inte hjälpa oss! För den rätta avdelningen hade så klart stängt.. Men hon skulle försöka kontakta dem så skulle hon höra av sig.. Inget samtal kom så jag ringde upp telia igen!
 
Då fick jag prata med en kanon kille! Det var inte alls så omöjligt att fixa till, det var lite bökigare bara sa han! Han fixa och greja och babbla! Tillslut sa han att det tog lite längre tid än han trott och att han skulle ringa upp så fort han visste om det skulle komma igång eller inte! Ett samtal kom efter en stund och allt var fixat! 
 
Det är sånn hjälp man vill ha! De andra två vi pratat med idag kunde absolut inte hjälpa oss.. Så man kan ju fundera om de går samma utbildning innom telia! Men nu har vi iallafall tv och internet!! Helgen är räddad*skratt*
 
 
Det som är ännu mer lyx är att jag även har en egen dator nu! Så nu behöver jag inte sitta på mobilen jämnt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0