Er syn på medmänniskan gör mig mörkrädd!!


Jag blir så jävla ledsen och förbannad när jag läser vissa kommentarer på facebook! Hur man kan ha en sådan syn på sina medmänniskor! I mina ögon liknar det det nästan rasism! För i vissas ögon verkar inte sjuka ha något värde alls!

Det gör så ont i mig att se vad deras kommentarer gör mot någon man älskar!
Att se en person som man vet kämpar varje dag.. Hur hon kämpar för att inte ta åt sig, men alla kommer till en gräns..
Hennes gräns vet jag blev nådd för länge sedan!
Ändå fortsätter ni!
Vad är det man får ut av alla dessa elakheter???
Får det er att må lite bättre?
Att kanske känna er snäppet bättre än andra???
Men hon ser/verkar väl ändå inte sjuk?!
Det är så ni tänker eller hur?!

Men om ni inte ser att hon är sjuk.. Då har ni aldrig känt henne, inte vetat vem hon varit!
I mitt liv har hon varit den viktigaste personen sen dagen jag föddes.. Det har varit vi mot världen! Vi har gjort allt ihop, stöttat varandra genom allt! Alltid funnits där för varandra! Sen helt plötsligt en dag fick jag lära känna henne på nytt..

Det var precis samma utsida som innan, men insidan var en annan! Helt plötsligt var det så mycket som förändrades!
Jag minns än i dag hur rädd jag var, jag var så rädd att jag skulle förlora henne!
Hon blir aldrig den samma som förr, hur mycket jag än vet att hon vill!
Jag vet att hon skulle kunna göra vad som helst för att slippa vakna upp och känna sig som någon annan! Hon kämpar och kämpar!
Att NI inte kan se det! Det är så fruktansvärt tragiskt att man kan tänka/tycka som NI gör!

Jag vet att man inte ska önska folk olycka! Men från botten av mitt hjärta så är det precis vad jag gör just nu! Jag önskar ni får genom gå detta!
Att ni får lida så fruktansvärt mycket!

Hata är ett starkt ord!
Men hat är det jag känner när jag tänker/ser på er!
Fy fan! Att man kan sjunka så fruktansvärt lågt som ni gör, det är sjukt!

Kommentarer
Postat av: Amanda

Bra skrivet Ida!

2012-03-14 @ 16:27:40
URL: http://amandatv.blogg.se/
Postat av: Anna-Karin Bodin

Jättebra skrivet Ida! Ja man hoppas verkligen dessa människor får drabbas själva av något som gör att de får upp ögonen och empatin för andra människor.

Kram

Anna-Karin

2012-03-15 @ 09:15:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0