Elen, älsklingen, mat och morgondagen!

När jag kom hem imorse så var elen avstängd, jag som alltid gör välling åt mina små bebisar! Så jag väkte Emil, plocka undan och diska. Sen hann elen komma tillbaka innan jag gick upp för att sova, så det blev lite välling också! Sen kunde jag sova riktigt bra! Blev väckt vid tolv av älsklingen som ringde.. Men lyckades somna om sen och sov till tre!

Idag var det jag som fick välja mat och Robin laga maten! Blev riktigt gott! Lax och klyftpotatis med kall romsås*GOTT* Duktig han är! Sen blev det bara mys på soffan innan det var dags att åka till jobbet!

Imorgon ska Ludvig få sin pressent! Så imorgon kväll blir det bowling och middag på dragon palace! Tror det var en liten kille i dannemora som blev väldigt glad när vi berätta det nu på kvällen!

Detta blir nog våran middags meny imorgon!

Asiatisk- och Sushi middags buffé

Soppor

 ---------------------------------------------------
Tom kha gai
Thailänsk kycklingsoppa med cocosmjölk

Miso-soppa
Japansk buljongsoppa med tofu, purjolök och sjögräs
 
Thailändskt

--------------------------------------------------- 
Kyckling med cocosmjölk och röd curry
Kycklingspett med jordnöttsås
 
Kinesiskt
---------------------------------------------------
Oxfilé Szechaun (stark)
Krispig Anka
Scampi med svartpeppar
Seafood chopsuey
(räkor, krabba, bläckfisk med grönsaker och ostronsås)
Biff med bambuskott
Stekta nudlar med grönsaker
Kyckling szechuan
Yakiniku (skivad entrecoté med japansk sojasås)

Japanskt

---------------------------------------------------
Yakiniku
Lax teriyaki
 
Sushi
---------------------------------------------------
10st rätter:
lax
räkor
tonfisk
hokkigai
omelett
tofu
avokado
maki
vegetariska rullar






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0