Räknar ner!

Nu är det inte många dagar kvar till planet lyfter! Ska bli såååå underbart skönt att komma till värmen! Hoppas vädret är fint när vi är där! Tror det kommer bli bästa resan!





Snart får jag åka hem och sova! När jag vaknar ska jag fortsätta med tvätten och städen! Sen kanske även nya soffan kommer hem imorgon! Börja packa ska jag också göra, har gjort en lista på det som ska med iallafall! Så man inte glömmer någonting!

Om jag har tid blir det nog även lite godisfix.. Har hittat ett recept som ser verkar jätte gott!



Gräddkola med kolatopping

2 dl grädde
2 dl ljus sirap
2 dl strösocker
200 gram mjölkchoklad

Koka ihop grädde, sirap och strösocker till en kola. Tar c 15-25 min. Gör ett kulprov efter 15 min och om det börjar bli klart med c 2 min mellanrum.

Kulprov: Droppa lite av kolan i kallt vatten. För mjuka kolor skall det precis gå att forma till en boll. För hårdare skall bolen bli ganska fast

Häll kolan i en form klädd i bakplåtspapper. Låt stelna lite. Smält chokladen över vattenbad och bre över. Låt svalna ytterligare en stund och skär i önskade bitar. Förvara i kylen



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0