Visst ses vi i nangijala?

Kan man sakna en person som man aldrig fick träffa? För det är precis vad jag gör.. För vissa låter det kanske konstigt, men för mig känns det inte så konstigt.. För jag har saknat min bror hela livet.. En bror som jag inte fick chansen att träffa eftersom han dog två år innan jag kom till den här världen..


Ibland har jag varit väldigt avundsjuk på min storasyster som fick tillbringa några år ihop med våran bror.. För jag skulle också vilja veta hur han var, haft minnen av honom och fått uppleva just den syskonkärleken.. Men ödet valde en annan väg, så våra liv korsades aldrig.. Det var väl inte meningen att vi skulle träffa på varandra i detta livet..


Tänk för några år sedan så träffade jag en äldre dam uppe vid affären.. En dam som läst sagor för min bror när han var liten.. Hon tyckte att jag och min bror var väldigt lika.. Så hon tolkade mötet med mig som en hälsning från min bror i himlen!


När jag får frågan om hur många syskon jag har, så har jag så länge jag kan minnas alltid svarat två! För det är ju så, jag har en bror och en syster.. Även fast jag inte träffade honom så är han ju min bror lika mycket för det.. Ibland har jag fått komentarer som; Tänk om din bror inte skulle ha dött, då hade kanske du aldrig blivit född.. Och än idag kommer jag ihåg vad jag svarade.. Jag önskade hellre att min bror hade fått leva! Jag valde min brors liv framför mitt eget.. För jag tyckte att om han hade fått fortsatt sitt liv, hade ingen behövt uppleva den sorgen som man gör när man mister någon! Jag kommer så väl ihåg att alla tyckte jag var jätte konstig som valde min brors liv framför mitt eget! Men själv tyckte jag att det var självklart!


Ibland har det känts som att jag inte har samma rätt att sakna min bror, som mamma, pappa och min syster har! Men man kan inte jämföra våra sätt att sakna honom! För dom saknar ju den där goa och underbara lilla killen! För dom har fått träffa honom och lära känna honom, något som jag inte har fått göra.. För jag har ju en annan saknad.. Jag har saknaden av en storebror som jag kunde ha haft, en söt liten kille som bara finns på foton! Men för det är det en saknad!


Men det kanske är så att om inte min bror hade gått bort, så hade kanske inte jag kommit till världen.. Och om inte jag hade kommit till världen så hade jag aldrig fått träffat min underbara storasyster! För det är faktiskt så att jag skulle inte kunna tänka mig ett liv utan henne.. För hon är den mest underbara personen på denna jord! Och jag älskar henne så fruktansvärt mycket!


Kommentarer
Postat av: Madde

Vad fint skrivet

2009-09-09 @ 23:11:52
Postat av: emilia

Gud jag gråter! Som sagt, fint skrivet! :')

2009-09-11 @ 18:27:58
URL: http://miliamorell.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0