En underbar ängel!

Det finns en person som känner mig bättre än någon annan.. En person som bara kan titta på mig och ser då hur jag mår, utan att jag behöver säga ett enda litet ord.. Det är en person som jag ibland har tyckt ska låta mig och mitt liv vara.. För det har funnits gånger då man tycker att du är jobbigast i världen.. Men du vill ju alltid mitt eget bästa.. För du är en person som alltid finns där för mig.. Vilken tid på dygnet jag än behöver ett råd, så vet jag att du finns där.. Ingen har det tålamod med mig som du har.. För jag tror även du några gånger har tyckt att jag är jobbigast i världen! Men det spelar ingen roll hur jobbig jag än tycker du kan vara ibland.. För du är den som förgyller mitt liv.. För mig är du den vackraste ängeln som går här på jorden.. Mitt liv skulle inte vara det samma utan dig.. Kan inte tänka mig ett liv utan dig.. Du har en speciell plats i mitt liv..

Under de senaste åren har jag fått lära mig att man inte kan ta allting för givet, saker kan förändras fortare än vad man tror.. Ska jag vara ärlig trodde jag nästan ett tag att du skulle försvinna från mig.. Har nog aldrig varit så rädd som jag var då! Jag var så fruktansvärt rädd att jag skulle mista dig! Men det fick mig att förstå att livet kan ändras på ett ögonblick.. Man kan aldrig vara säker på hur livet kommer att bli!

Du är den personen som jag har känt längst här i livet.. Men du är inte den samma som du var förut.. Ibland är det lite jobbigt, man saknar den du var då.. Men tänk om du hade fått hjälp på en gång om läkaren hade tagit allt på allvar.. Då hade det antagligen inte blivit så här.. Ibland känns det så fruktansvärt hemskt.. Jag kommer ihåg mer från när din minsta son var liten, än vad du gör.. Det kan göra så ont i mig.. Det känns så grymt! Ibland skulle jag bara vilja vakna och att det hela är en dröm..

Man kan säga att jag fick en "ny" syster efter det som hände.. En lika underbar syster som förut, den bästa som finns.. Men det finns saker som inte är som förr.. Det tog ett tag innan man insåg att min "gamla" syster inte skulle komma tillbaka.. Man kan inte planera saker som man gjorde förr, inte bestämma saker och inte bli irriterad för att hon inte ringer tillbaka fast hon säger att hon ska.. För helt plötsligt kunde 5min vara nästa dag.. Man ser inte på min syster att hon är sjuk, men om du känner henne så märker man det.. Det är nog det som folk har så svårt med, att det inte syns.. För hon är ju precis som förut, eller?! Och allt detta pågrund av att läkare inte tar saker på allvar, det gör mig så arg!  

Men det spelar ingen roll att min syster inte är som förr.. För hon är den mest fantastiska systern man kan tänka sig.. Hon är verkligen en ängel, för vingarna ser jag ibland! Jag skulle önska att alla hade en sådan syster som jag! För en bättre kan man inte ha!

Jag älskar dig min älskade systeryster! För vad vore livet utan dig<3<3

Kommentarer
Postat av: Systern =)

Ååååh min lillstrumpa!!!!!

Jag ÄLSKAR dig du är den finaste för mig <3

Nu kunde jag inte hålla tillbaka tårarna kan jag säga.....

Tack älskade syster

Love you

To Day

Tomorrow

4-ever



2009-07-30 @ 23:34:23
Postat av: Svinto

Du kan skriva så fint! :)

Önskar att jag oxå hade en bror/syster som jag kunde bry mig om o känna samma känslor för som ni gör!

Kram/fredric

2009-07-30 @ 23:47:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0