Eldfesten!

Har haft fullt upp, så har inte hunnit att skriva.. Men nu tänkte jag skriva om hur helgen har varit.. För nu har ju eldfesten varit, bara ett år kvar tills nästa gång!

Fredagen var riktigt trevlig! Men det var en nykter Ida som var vid simbadet.. Prata med massa folk hela kvällen.. Prata en massa med Fredde, fan va kul vi hade där en sväng! Sen fick man köra hem massa folk, som alltid! Så vid fyra tiden var jag äntligen hemma.. Var bara till att hoppa i säng, skulle ju upp och fixa massor i simbadet på lördagen!

Lördagen började inte så bra, sov lite för länge.. Som vanligt, jag kan verkligen inte komma upp i tid! Hämta Emelie uppe i simbadet för hon ville hem och fixa sig lite, hon var lite sliten kan man ju säga.. Sen åkte jag tillbaka till simbadet och började städa i bastun, vilket verkligen behövdes! Gud hur det såg ut.. Det tog lite tid innan det vart snyggt! Sen åkte jag och lämnade maten hos Emelie så att hon kunde börja med det.. Vi skulle göra egen potatissallas sen hade vi rostbiff, skinka och sallad som vi skulle bjuda artisterna på.. Så medans Emelie fixa med maten åkte jag och handla dricka och ställde upp den i simbadet.. Sen hämta jag Emelie och vi tog en sväng förbi grillen för vi var lite små hungriga.. Sen upp till simbadet och fixa det sista! Mitt i allt fixande kom dansbandet, lite tidiga.. Men det är bara att göra det bästa av situationen! Sen hem duscha, försöka hitta kläder, sminka sig och sen upp till simbadet igen! The matchman hade kommit så vi skulle hälsa dem välkomna.. Även vakterna hade sitt lilla rum med fika och grejer, men får kanske fixa lite bättre till nästa år!! 20.30 samling för oss som jobbar under kvällen i 12:an.. Skålar, gör raketen och eldfesten kan börja! I år var det även ett kamera team med som filmade.. Så när jag och Emelie skulle följa the matchman till scenen ville de gå efter och filma! Panik var min första tanke, andra tanken HUR FAN SER JAG UT och den tredje och sista tanken var ta det lugnt det här kommer gå bra!! Haha! Men filmningen fick bra tror jag, ingen ramla och inga snesteg.. Eller hur var det Emelie? Haha! Efter uppträdandet gick vi till hopptornen och väntade på att de skulle komma tillbaka till land.. Stod och prata med ena vakten under tiden.. Vilken rolig filur han var.. Sen när vi hade tackat för ett bra uppträdande så gick jag och Emelie ut på långbryggan och satte oss för att kolla på resten.. Så vi satt där hand i hand och tårar i ögonen, så fint det är.. Helt sjukt! Man har sett det så många gånger, ändå är det lika vackert varje gång.. Men vilket fyverkeri det var i år, 10 min höll det på!! Helt otroligt och musiken till, det var bara så himla häftigt! Sist ut var ju eldhoppet från 10:an.. Vilken kväll! Resten av kvällen vet jag inte riktigt vad jag gjorde, var nog mest överallt.. Men det var en lugn kväll, det var så skönt! När det hela var slut så fick jag köra hem Malin, sen anna, efter det pappa och sist Emelie! Var väl hemma runt fyra kanske, helt död kan jag ju säga..

Söndagen vakna jag inte heller till klockan, men jag kom upp iallafall.. Sen vart det en sväng till simbadet, Lisa hjälpte mig att fixa massa saker där uppe.. För Emelie var nog lite sliten och behövde sova lite.. Men det gick fort att få i ordning allt till kvällen.. Vilket var skönt! Sen hämta jag Emelie, tog en vända till grillen.. Hungriga som vanligt! Sen åkte vi hem vila lite, det behövdes kan jag ju säga! Sen hämtar jag upp Emelie och Lisa, släpper av Lisa hemma och vi fortsätter till simbadet.. När vi kommer dit har rongedal redan kommit, vilka häftiga människor.. Ena han började fiska på en gång, lite små kul tycker jag! Sen visade vi dem ner dit de skulle vara.. Riktigt trevliga var de! Sen köpte jag lite lotter med grabbarna grus. Sen började allt, först rongedal på flytscenen sen allt det vackra en sista gång för detta år.. Får samma känsla i kroppen varje gång jag ser blommerna komma upp, musiken spelas, när fackelsimmarna kommer gående på bryggan och när fyverkeriet färgar himlen så där vacker! Helt underbart! Det jobbigaste med söndagen är att det är sista gången, sen får man vänta ett år igen.. Sen plocka jag och Emelie undan lite, sen åkte jag ut till syster och sov där!!

Bilder kommer snart! Nu är det ett år kvar till nästa eldfest! Undra vilka man får träffa då?!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0